Jonas AI inspiratie gezocht

Hi,

Ik ben opzoek naar inspiratie voor de toepassing van Jonas.

We hebben deze sinds gisteren geactiveerd en toegepast in onze Aanvraag HR, via deze weg stellen medewerkers vragen aan Hr.
Nu zoek ik nog meer handige en leuke plekken om Jonas te implementeren en te gebruiken om het werk van onze HR afdeling leuker, makkelijker en sneller te maken.

Wij gebruiken trouwens het pakket HRM & Payroll en hebben geen ERP.
Ik ben benieuwd waar jullie Jonas toepassen en of er nog handige tips zijn voor het goed implementeren en toepassen van deze functionaliteit.

3 likes

Hoi,

Ik denk dat er op dit forum wel meerdere AI oplossingen komen te staan. Ik ben er zelf nog niet zo actief mee bezig maar vind het wel heel interessant. Ik heb al wel anderen erover gehoord, bijv. inzet controle bankrekeningen, controle sollicitatiebrieven (voor 1e selectie sollicitanten), projectaanvragen beoordelen, dubbelingen in debiteuren/crediteuren. Als je de juiste prompts hebt en hopelijk komt daar ook een pagina voor (hier of bij AFAS) dan zou dat mooi zijn.
Groet, Esther

1 like

Hi Esther!
Dat zijn al wat leuke ideeƫn! Ik hoop dat er inderdaad nog meer oplossingen en ideeƫn op het forum komen te staan!
Ik heb de Aanvraag HR nu best simpel gedaan en wil gaan kijken of we Jonas declaraties kunnen laten beoordelen zodat we bijvoorbeeld de leidinggevende alvast alert kunnen maken op foutjes of afwijkingen van ons declaratie beleid.

Ik begreep over de prompts dat AFAS hier wel al een interne bibliotheek van heeft maar helaas (nog) niet toegankelijk voor niet AFAS consultants. Hopelijk komt er ook inderdaad een mooie inspiratie pagina met wat prompts. :slight_smile:

Hoi Eva,

Ik heb een aantal Jonas zaken ingeregeld:

Werving en Selectie krijgt een automatisch voorstel voor een antwoord op de ā€œvraag het werving en selectieā€ knop op de werkenbij.

Inkoopfacturen worden gescand op bijzonderheden en kort samengevat voor de beoordelaars (voor jullie niet van toepassing verwacht ik al zou ik ERP van harte aanraden :wink: )

Inkoopcontracten worden gescand op bijzondere bepalingen (Jonas is ideaal omdat dit voorkomt dat iedereen de contracten zelf in chatgpt gooit)

IT tickets worden aan de hand van een tabel met categorieƫn en prioriteiten gecategoriseerd (helaas nog niet automatisch gevuld want Jonas output is niet op te halen) Ʃn er wordt een suggestie voor een oplossing gedaan

Projectvoorstellen worden gecheckt op kwaliteit na het insturen. (deugt de onderbouwing, is de businesscase goed uitgewerkt etc.)

De gedachte-oefening die mij helpt met het vinden van nuttige plekken voor Jonas is: wanneer gaat iemand iets opzoeken, beoordelen of aan een derde voorleggen? Dat zijn de plekken waar je het meeste aan de integratie hebt.

Daarnaast staan deze wensen hoog op mijn lijstje:

Inloggen - AFAS Klantportal (dossier van bestemming als bron Jonas)

Inloggen - AFAS Klantportal (externe bron voor Jonas)

Inloggen - AFAS Klantportal (Jonas output gebruiken voor velden)

Inloggen - AFAS Klantportal (InSite als bron voor Jonas)

2 likes

Hi Robert,

Goeie tips, dankjewel!
Ja ERP klinkt goed, helaas is dat niet iets waar ik over ga :stuck_out_tongue:
Ik doe AFAS beheer naast mijn HR werkzaamheden erbij en ontwikkel mij langzaam (maar zeker) steeds een beetje meer tot functioneel beheerder.
Ik heb gelijk even op de wensen gestemd, al zijn ze niet allemaal van toepassing binnen onze organisatie, elke stem helpt.

1 like