Wanneer de Datum gereed planning van een actief Project is bereikt wil ik dat er een workflow start. (om het project af te ronden, danwel de Datum gereed planning aan te passen)
Wanneer iemand de waarde van Datum gereed planning aan wil passen wil ik dat er een workflow start om deze wijziging goed te laten keuren.
Het maken van de workflows zelf moet wel lukken, maar ik heb moeite te bedenk hoe deze workflows geactiveerd of aangeroepen kunnen worden vanuit een actief project. Ik dacht aan een signaal op het veld Datum gereed planning, maar dan moet je een type dossieritem opgeven waar Project (Profit) niet gekozen kan worden. Kan iemand mij een klein duwtje de goede richting in geven? Alvast veel dank!
Soms lijkt het alsof je niet kan filteren op een bepaald type dossieritem, maar als je het toch in je filter invoert, filtert het toch correct. Als je het typenummer opzoekt, en het filter alsnog hard erin zet, werkt het dan wel? Probeer dit met een testproject.
Hi Martijn,
Wat je beschrijft is zeker mogelijk. Je kunt middels een signaal een workflow starten en in deze workflow velden muteren op projectniveau. Het is daarvoor wel belangrijk dat je bij het vrije type dossier bij Bestemming extra de bestemming ‘Project’ activeert. Voor inspiratie heeft @Robert een mooi AFAS-geheim gedeeld over hoe je dit kunt doen.
Hoi Martie, bedankt voor je reactie. Bij het aanmaken van een nieuw signaal moet je op een gegeven moment een type dossieritem opgeven. Daar staan alleen maar de vrije type dossieritems tussen en niet de standaard AFAS items (in dit geval -135, Project (AFAS)). Het helpt helaas ook niet om de code in te voeren.