Hoi, wij zijn druk bezig om het onboarden met behulp van Employee SelfService te laten verlopen via Ousite i.c.m. draaiboektaken voor de sollicitant. Dat werkt heel fijn. Echter, voor over te nemen uitzendkrachten loop ik nu tegen het volgende aan (uitzendkrachten die bij ons in dienst komen).
Uitzendkrachten hebben al toegang tot de Pocket app. Ik zou daarom graag willen dat zij de draaiboektaken via de Pocket app kunnen afhandelen. Echter, zij zien wel de draaiboektaken in de pocket app. Maar in de pocket app kom je niet van de draaiboektaak naar de pagina voor aanmaken van het dossier item. Is hier een oplossing voor?
Alternatief is deze uitzendkrachten de draaiboektaken ook via outsite doen. Echter, hoe zou ik in dat geval de draaiboektaak ‘onzichtbaar’ kunnen maken in de pocket app. Het feit dat je daar de draaiboektaak ziet, en er niets mee kan, is erg verwarrend.
De onboarden draaiboektaken (sollicitant) zijn weer net iets anders; deze taken zorgen ervoor dat je op een ‘aanmaken’-pagina komt en niet op de draaiboekregelpagina.
Ik zou adviseren ook deze doelgroep het via OutSite te laten doen. Je kan op het tabblad ‘Mijn taken instellingen’ in de instellingen van De PocketApp filteren op bv Type Dossieritem. Dan worden ‘Draaiboek’ taken niet meer getoond.
Hoi Mischa, dank voor je snelle reactie! Ik ga het op deze manier doen.
Waar ik nog wel tegenaanloop is de draaiboektaak die aan de functie gekoppeld is. Deze draaiboektaken zijn bij uitzendkrachten die wij onboarden niet nodig, maar worden wel gestart omdat ze aan de functie zijn gekoppeld. Heb je een idee hoe dat op te lossen is?
Ik heb hier geen ervaring mee, maar als ik erover nadenk kun je wellicht een conditie maken in de workflow ‘draaiboektaak voor sollicitant’ waarbij je deze conditioneel afhandeld als de dienstbetrekking ‘Uitzendkracht’ is?
Omdat er zo’n gekke ‘blauwe afhandelen’ actie in die flow zit weet ik niet of een aftakking werkt, maar je kan het proberen
Als dat niet werkt dan kan je nog proberen voor de blauwe actie een dubbele conditie maken:
Hmm dat is wel een interessante… alleen dan worden (ben ik bang) alle draaiboektaken conditioneel afgehandeld. Ook de draaiboektaak aanvullende gegevens (die ik wel wil in dit scenario).