Signaal Einde ouderschapsverlof

Bij ons wordt gebruik gemaakt van de Verlofreeks voor het aanvragen van Betaald of Onbetaald Ouderschapsverlof.

Wij hadden een signaal gebouwd, op basis van het profit-signaal Medewerker/verlof: einde verlof (Profit). Als signaaldatum wensen we de Einde verlofreeks-datum te gebruiken en we hebben de volgende filters toegepast:

• Geblokkeerd = N
  • Overlijdensdatum = []
  • Datum in dienst <= Vandaag
  • Datum uit dienst => Vandaag of []
  • Code Type verlof = OO;=OB

We hebben in de vergelijkingswaarde de volgende velden gekozen:

• Medewerker (code)
  • Code (Type verlof)
  • Verlofreeks (nummer)

Helaas krijgen we geen unieke signalen. Iemand een tip om ons in de goede richting te sturen?

Alvast bedankt, groet Mark

Beste Mark,

Wanneer je alleen de velden medewerker, type verlof en verlofreeksnummer laat vergelijken, kan ik me voorstellen dat dit fout gaat, omdat bij dezelfde medewerker vaker sprake kan zijn van hetzelfde type verlof en verlofreeksnummer? Wij werken niet met verlofreeksen, maar ik ga er vanuit dat het verlofreeksnummer niet een uniek nummer oplevert per verlofaanvraag?

In dat geval gaat je vergelijking niet diep genoeg. Het signaal gaat af als de einddatum nadert, maar wellicht de einddatum ook als vergelijkingsveld opnemen? Dan heb je wel altijd een uniek signaal namelijk.

Groet, Jeroen

Hoi Mark,

Wat probeer je precies te bereiken? Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk.

Wij hebben een drietal signalen ingericht om onze HR administratie te informeren. Wij hebben (nog wel) ons OSV in het rooster zitten, maar gaan binnenkort over naar Verlof.

We hebben 1 signaal voor het betaald OSV (gegevensverzameling “ouderschapsverlof overeenkomst”) waarbij we een filter hebben gemaakt op

• Type verdeling = Betaald OSV
  • Uiterste einddatum = over 2 maanden

Hiermee signaleren we niet op saldo maar wel dat het kindje binnenkort 1 jaar wordt en dat eventueel saldo opgemaakt moet worden. Als alle saldo is opgenomen of er is voldoende opgenomen wordt de WAZO aangevraagd.

We hebben 1 signaal voor het betaald OSV (gegevensverzameling “Medewerker ouderverlof saldo”) Waarbij we een filter hebben gemaakt op

• Type verlof code = Betaald OSV
  • Saldo = 0
  • Einddatum ligt in de toekomst

Hiermee signaleren wij dat iemand zijn betaald OSV voor einddatum heeft opgemaakt. Onze HR administratie gaat dan de WAZO aanvragen.

We hebben 1 signaal voor het onbetaald OSV (gegevensverzameling “Ouderschapsverlof overeenkomst”) waarbij we een filter hebben gemaakt op

• Type verdeling = Onbetaald OSV
  • Geplande einddatum = Over 2 maanden

Hiermee signaleren wij dat iemand zijn onbetaald OSV gaat vervallen over 2 maanden en dan gaat onze HR administratie controleren of iemand voldoende uren heeft opgenomen. Daarna wordt de WAZO aangevraagd.

Al deze signalen komen uit in een workflow taak om zo de HR administratie hierover te informeren.

Groet,
Desiree

Hoi Mark,

Ik zou het veld Begin eerste verlofboeking toevoegen aan de vergelijkingswaarde. Dit zou een uniek gegeven moeten zijn aangezien je geen overlappende reeks van hetzelfde type verlof hebt (als het goed is).

Dit veld gebruikt Afas zelf ook als vergelijkingswaarde in bijvoorbeeld het signaal Medewerker/vervanger tijdens verlofreeks. Dus ik vermoed dat dit het oplost.