Wij verwerken OSV dmv LC.
Bij invoer van 2wkn à 16 uur OSV in december, verschijnt er op de loonstrook 31,33 uur. Dit zou 32 uur moeten tonen? Waar kan dit mee te maken hebben?
Via deze berekening kom ik er ook niet.
36 urige werkweek cao
24 uur 66,67%
112 uur gewerkte uren in december.
Kan iemand mij vertellen hoe ik die 31.33 kan verklaren of hoe er wel 32 uur kan komen te staan op de loonstrook?
Gr. Denise
OSV via rooster geeft erg vervelende afrondingen o.b.v. het gemiddeld aantal OSV-uren over de roosterperiode, maar een exacte verklaring heb ik ook niet.
Wat ik wel merk is dat OSV via verlof dit soort gedoe niet heeft. Zodoende zijn we sinds 2 maanden nu bij vrijwel alle medewerkers overgegaan naar de variant via verlof.
Excuus dat dit waarschijnlijk niet het antwoord is waar je wat aan hebt…
Helaas heb ik nog niet de oplossing gevonden. Ik denk dat er achter de schermen in gemiddelden wordt gerekend, waardoor er geen mooie ronde uren uitkomen. De oplossing die wij nu hanteren: de uren weglaten op de loonstrook. Dan krijgen we ook geen vragen.
Bedankt voor het meedenken!
De bepaling van het rare kommagetal (bij gebruik maken van OSV via rooster) wordt goed uitgelegd aan de hand van een aantal voorbeelden op deze pagina. Doe er je voordeel mee!