We zijn sinds enige tijd overgegaan op de nieuwe manier van ouderschapsverlof aanvragen, dus via verlof. We maken tevens gebruik van Matrix uren schrijven.
Nu zien we echter dat bij het Matrix uren schrijven de ouderschapsverlofuren níet zichtbaar worden in het Matrix uren schrijven overzicht, waardoor de week niet gesloten kan worden. Zie ik iets over het hoofd of is dit nog ergens aan te passen? Ik zou er enorm mee geholpen zijn als iemand me hierin kan zeggen of dit wellicht toch niet mogelijk is…
Is het bij Matrix boeken niet van belang dat verlof dan geaccordeerd is of weken verwerkt zijn? Gebruik het niet veel. De integratie voor dit type verlof (CAO) is wel ingeregeld (naar nacalculatie)?
Hoi Esther, inderdaad moet het ook eerst goedgekeurd zijn maar dan dus als workflow. Dat is ook gebeurd.
Inmiddels heb ik alle gerelateerde profielen nagelopen, maar ik vind het simpelweg niet. Dus heb ik AFAS zelf maar ingeschakeld, want nu kunnen de collega’s die naar de nieuwe manier van OSV-aanvragen zijn overgegaan nog niet verder, terwijl ik dacht dat dit een stap vooruit was… (excuus, ik ben er een beetje cynisch van geworden)
Okay, maar ik heb dus bij mijn collega gezien dat door “Meetellen in dagen” aan te vinken de collega deze uren wél kon zien én de week kon sluiten. Linksom of rechtsom, je hebt me in ieder geval de goede richting op gestuurd en daar ben ik je dankbaar voor!