Weet wellicht iemand of het (en vooral dan met welk veld) het mogelijk is om bij Matrix uren boeken de reeds goedgekeurde verlofdagen /-uren zichtbaar te krijgen bij de nieuwe leidinggevende?
In mei heeft bijv. een medewerker verlof aangevraagd bij zijn toenmalige leidinggevende voor vakantie in juli. Per 1 juni gaat deze medewerker over naar een nieuwe leidinggevende. Deze nieuwe leinggevende ziet echter deze verlofregels niet terug in het overzicht “Nacalculatie accorderen”.
Wat is de rol van het matrixscherm in deze situatie? Als het om een gewoon overzicht gaat (ongeacht of de uren uit de matrix komen) dan kun je het veld “leidinggevende” uit de actuele gegevens van de medewerker ophalen om álle uren aan de huidige leidinggevende te presenteren.
Uit je vraagstelling krijg ik het idee dat ik je wellicht verkeerd begrijp, maar aan het pad dat je plakt (veldlocatie) zou ik dus zeggen dat je het verkeerde veld hebt. Namelijk iets van Nacalculatie > medewerker > actuele gegevens > leidinggevende zou jouw gewenste resultaat moeten hebben.
Daarnaast lijkt je tag op een naamveld te zitten ipv. de medewerkercode waardoor je geen resultaat krijgt.
Dit scherm wordt door de leidinggevenden gebruikt om de ingevulde weekstaten te controleren (dus de totalen) en vervolgens te accorderen / af te keuren. Inmiddels heb ik het veld veranderd naar:
Het is lastig om dat steeds bij een leidinggevende na te moeten vragen en ik kan dit ook niet even snel simuleren, maar ik heb het zojuist nog eens aan een specifieke leidinggevende nagevraagd bij wie een medewerker in zijn team erbij gekomen is die verlof aangevraagd had bij zijn vorige leidinggevende (en wat dus niet te zien is door de nieuwe leidinggevende).
Ik weet niet precies welke pagina je hebt maar ik zou het als volgt aanpakken:
Voeg de velden die je verwacht te moeten gebruiken toe aan de weergave maar filter er niet op.
Raadpleeg het voorbeeld zelf, zoek een regel die je wil presenteren aan de nieuwe leidinggevende.
Check de waarde die daarin staat, als deze niet de medewerkercode is weet je dat het niet het gewenste veld is.
Als het een pagina is met een uitgeprogrammeerd filter (bijv. project +hrm autorisatie) moet je mogelijk een andere pagina gebruiken.