Matrix uren schrijven - Nieuwe actieknop "Opslaan" of "Update"

Hoi allemaal,

Even een snelle vraag waarop jullie mij misschien eerder antwoord kunnen geven dan AFAS. Weet iemand waar de actieknop “Update” bij Matrix uren boeken voor staat? Deze is sinds Profit 3 (waarnaar we sinds afgelopen weekend over zijn gegaan) beschikbaar, maar ik kan deze ook niet in de boekingslay-out aan-/uitzetten.

Alvast dank voor jullie reactie!

Groet,

Vincent

Hi Vincent!
Wij gebruiken zelf ook Matrix boeken en zijn ook over op Profit 3. Bij ons zie ik deze knop “Update” niet voorkomen.

Heb je een screenshot hiervan?

Hi Jos,

Blij om te lezen dat jullie dit ook hanteren, aangezien ik steeds meer de indruk krijg dat vele AFAS-klanten dit juist niet gebruiken (maar dat is mijn perceptie).

Wat dan ook vreemd is dat is het ontbreken van deze actieknop in de bijbehorende boekingslay-out, zie 2e bijlage.

Alvast dank voor het meedenken!

image
Bijlage 2 (helaas mocht ik geen 2 plaatjes in 1 bericht plaatsen)

Hi Vincent!

Wij zijn fan van Matrix boeken en adviseren dat bijna voor iedereen!

Zo te zien gebruiken jullie de Engelstalige versie. Bij ons gaat het om de knop “Opslaan”.

Het lijkt erop dat je hiermee ook het uur opslaat als je nog in het invulvak zit (cursor nog in het vakje).
De uren werden voorheen al standaard opgeslagen als je naar een ander invulvak gaat, of als je buiten de matrix klikt.
Mijn vermoeden is dat dit voorheen fout ging bij gebruikers bij het laatste invulvakje. Het scherm wordt dan afgesloten en het uur wordt niet opgeslagen. Probeer dit maar eens.

Als je nu op “opslaan” (voor jou “update”) klikt, wordt alles wat is ingevuld opgeslagen.

Tot nu toe heb ik geen andere functionaliteit kunnen vinden voor deze actieknop. Ook kan ik geen documentatie hierover terugvinden.

Voor nu zou ik zeggen: het is een actieknop om zeker te zijn dat alle uren worden meegenomen.
En deze kan je niet uitzetten…

Hi Jos,

We gebruiken inderdaad vooral de Engelstalige instelling. Maar wat me inderdaad nu opvalt is dat wanneer ik een week invul dat (bij een “normaal” 40-urig contract) en overal even gemakshalve 8 invul dat de laatste dag van de week dan niet als 8:00 wordt weergegeven, maar als 8, zie onderstaand plaatje.

Maar ik heb hier ook een ticket voor lopen bij AFAS, samen met een performance issue dat wij ervaren bij - met name - de medewerkers bij wie de normcontrole uitstaat omdat zij in ploegendienst werken. Zij moet bij het switchen naar een volgend veld soms 10 tot 20 seconden wachten, dit heeft AFAS ook erkend en zij hebben dan ook een kopie opgevraagd van onze omgeving.

Mocht ik hierover meer weten en mocht het de moeite van het delen waard zijn dan zal ik dat niet nalaten.

1 like

Update*
AFAS heeft vandaag een patch uitgerold om de foutmeldingen die we sinds Profit 3 kregen bij Matrix uren schrijven te voorkómen. De actieknop “Update” (inderdaad “Opslaan” in het Nederlands geheten) doet niet meer als opslaan, maar bij het invullen van je uren wordt dit al automatisch opgeslagen.

Men heeft aangegeven dit verder te onderzoeken en deze knop weer weg te gaan halen (aangezien deze via de boekingslay-out niet weg te halen is). Helaas is de performance nog steeds niet naar wens voor de niet normuurschrijvende collega’s, dit is nog verder in onderzoek.

2 likes

Bedankt voor je update Vincent!

update
De “update”-knop (“opslaan” voor de gebruikers in het Nederlands) is weggehaald bij het Matrix uren schrijven in een patch afgelopen nacht, wellicht dat - wanneer je hier ook gebruik van maakt - deze bij jullie nog wel zichtbaar is omdat deze patch op onze omgeving is uitgerold. De eerdere poging ging niet goed, maar we komen er wel.

1 like