Verschillende soorten inhuur

Hallo,

Momenteel registreren wij al onze verschillende soorten inhuur/externe medewerkers onder dezelfde dienstbetrekking: ZZP. De organisatie wil nu echter onderscheid gaan maken tussen ZZP (PNIL), Onderaannemers (tandartsen die voor ons werken bijvoorbeeld), en mensen die bij ons gedetacheerd zijn vanuit een andere werkgever (consultants).

Ik zit erover te denken om dit op te lossen door twee nieuwe dienstbetrekkingen toe te voegen aan de betreffende arbeidsvoorwaarde, maar kan niet helemaal overzien wat daarvan de gevolgen zijn.

Ik ben daarom op zoek naar een advies over hoe we dit het beste kunnen inrichten, hebben jullie hier zelf mee te maken en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Kim

Hoi Kim,

Zijn ze functioneel identiek en zoek je eigenlijk alleen een manier om ze te labelen? Dan kun je eventueel ook een vrij veld met een tabelkoppeling op mdw zetten wat je in de verschillende overzichten gebruikt. Dat is ongeveer 10 minuten werk en raakt niet aan je gewone HR processen.

Extra dienstbetrekkingen zitten ook niet per se in de weg aangezien je daar verlof en dergelijke aan kunt ophangen wat toch niet aan de orde is.