Hallo,
We hebben verlof ingericht, nu gaat straks het wettelijk verlof vervallen als de medewerker nog een saldo heeft. Ik heb dit getest. Nu blijft in het saldo actueel verlof dit vervallen verlof nog wel meetellen. Dit vind ik niet mooi en moeilijk uit te leggen aan de medewerker. Je kunt het meteen afboeken, maar als een medewerker verlof is vergeten te boeken kan dat ook niet meer. En als iemand langdurig ziek is geweest moet dit verlof worden overgeheveld.
Afas zegt dat ze dat niet doen omdat je in het verleden moet kunnen boeken. vervallen verlof Afas Help Ik vind het na het vervallen geen actueel saldo.
Hebben jullie tips hoe hier mee om te gaan?
Wij vinden dit inderdaad ook erg vervelend. Tegenboeken hebben we ook wel gedaan, maar dan pas een maand later bijvoorbeeld, zodat de vergeten verlofboekingen inmiddels wel gedaan zijn.
We gebruiken nu 2 signalen om de medewerker te waarschuwen dat het verlof gaat vervallen, 3 maanden en 1,5 maand van tevoren. In dat bericht sjabloon hebben we duidelijk toegelicht dat het wel bij je actuele saldo blijft staan dit jaar, omdat er dan dus nog in het verleden geboekt kan worden, mocht dit vergeten zijn.
Afgelopen jaar hier eigenlijk geen vragen over gehad, alleen door Finance
1 like