Stemmen jullie met ons mee?

Zojuist gesproken met een vriendelijke AFAS-medewerker na het bij ons terugkerende case. Waar we tegenaan lopen is dat verlof veelal al weken of soms zelfs maanden eerder wordt aangevraagd, dit wordt vervolgens geaccordeerd door de leidinggevende, so far so good.

Vervolgens krijgt de medewerker een andere leidinggevende en verandert de medewerker en/of de leidinggevende van OE. Als gevolg hiervan gaat de accordering die reeds op het verlof gedaan is er weer af, dit betekent dat de nieuwe leidinggevende de week met geschreven regels niet volledig kan accorderen.

De oplossing is nu dat de beheerder regelmatig controleert of verlofregels die eerder goedgekeurd zijn via een aanvraag (via workflow) en de weergave van nacalculatie accorderen heb ik hierop uitgebreid om ook niet gesloten weken met urensoort verlof te tonen. Dit is alles niet wenselijk.

De wens: Laat de status bij een wisseling van leidinggevende op een reeds goedgekeurde verlofaanvraag op “geaccordeerd” staan!

De terugkoppeling vanuit AFAS:
Ik heb met je moeten delen dat dit op dit moment de werking is van Profit. Dit vindt plaats op het moment dat er een wisseling in de OE is. Ik begrijp dat dit extra werk voor jou oplevert en dat de leidinggevende ook niet verder kan wanneer dit het geval is. Het enige wat ik nu nog terug kan geven is het advies om er een wens voor in te sturen.

Hoop op jullie steun :smiling_face:

De wens is nog niet zichtbaar :-(. Ik ga melden zodra de wens zichtbaar wordt voor anderen. Excuses voor mijn enthousiasme.