Worden conditionele acties op volgorde van het workflowplaatje afgehandeld?

Ik heb een conditionele workflow actie gemaakt ervoor moet zorgen dat gemaakt die ervoor moet zorgen dat een factuur een bedrag < 35 automatisch wordt goedgekeurd. Als deze actie boven de andere conditionele acties in het workflow plaatje staat dan lijkt het erop dat deze actie als 1e wordt uitgevoerd en dat is ook de bedoeling. Ik wil even zeker weten dat dit geen toeval is en dat ik de volgorde niet op een andere manier moet vastleggen.

Hoi Niels,
De volgorde maakt inderdaad niets uit.
Als je het zelf prettiger vindt, kun je de volgorde van de acties aanpassen. In de workfloweditor zijn 2 knopjes voor het omhoog of omlaag verplaatsen van de actie. Zie bijgevoegde afbeelding.
Groeten Hanneke

Hoi Hanneke, dankjewel voor je reactie. In dit geval is de volgorde wel van belang. Alle 3 acties zijn conditioneel. Bij mijn 1e actie worden een aantal facturen < 35 euro goedgekeurd. Als die actie niet als 1e gebeurt, maar bijvoorbeeld actie 2 gebeurt als 1e, dan schieten facturen < 35 alsnog verder de workflow in. Dat wil ik voorkomen. Het gaat nu goed, dus blijkbaar zit de volgorde er wel in, maar ik ben een beetje onzeker hierover omdat ik nergens zie dat condities altijd op deze volgorde worden uitgevoerd. Groet Niels.

Hoi Niels,
Om het helemaal uit te sluiten zou je de conditie voor de beoordelaars kunnen uitbreiden met bedrag > € 35

Hoi Gijs dat zou kunnen, maar die condities zijn al zo ingewikkeld dat ik hier geen filter op bedrag en dagboek aan toe wil voegen. Ik denk dat ik dan maar probeer om er taak voor te zetten met de controle op bedrag en dagboek en daarna doorga naar de taak met de controle op de beoordelaars. Dank voor het meedenken. Groet Niels.

Hoi Gijs,

Als er meerdere condities WAAR zijn, dan wordt inderdaad de conditie die ‘‘bovenaan’’ staat, toegepast.

Hoi Senz,
Dat is goed om te weten. Dankjewel voor de bevestiging.
Groet Niels.