ATV niet zichtbaar

Goedendag,

Wij hebben verlof ingericht en ATV is aangemaakt, maar medewerkers kunnen geen ATV opnemen (optie is niet beschikbaar in bijv de Pocket App). Medewerkers krijgen aan het begin van het jaar een ‘pot’ met ATV, dus ze bouwen niet op in de loop van het jaar.

Heb nu dus veel vragen waarom ATV niet zichtbaar is en kan er geen antwoord op geven. Naar mijn idee staan de instellingen juist. Ook via help.afas kom ik er niet.

Is er iemand die een idee of suggestie heeft wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

Hoi Jaap,

Zie je het verlof wel in de verlofsaldi staan als je een medewerker opent en klikt op “verlofsaldo” binnen de acties? Indien je het niet ziet betekent dat dat het verlof nog niet wordt toegekend.

Zie je het wel dan zit het waarschijnlijk in hoe het profiel is ingericht. Als je het velofprofiel opent; staat er dan in de context van de verlofaanvraag bij het veld type verlof een voorkeurwaarde of filter?

Als dat het geval is kan de waarde weggefilterd zijn of hard ingegeven en verborgen.

Ha Robert,
Dank voor je bericht. ATv staat wel bij het verlofsaldo van de medewerkers (al is dat opgeboekt met een correctieboeking ivm overgang van systeem).

Bij printscreen is ATV niet toe te voegen via ‘nieuw’

Bij type verlof staat ATV er ‘gewoon’ bij

Aan de schermafbeeldingen te zien denk ik dat het zit in het ontbreken van een profiel voor het aanvragen van dit verlof.

Als je via **algemeen / in en outsite / profiel ** filtert op type profiel “verlofaanvraag”

Zie je dan een profiel dat je zou willen gebruiken? Indien niet dan kun je via de knop “nieuw” een profiel toevoegen. Waarschijnlijk moet je daar een nieuwe context toevoegen voor de specifieke verlofsoort: Profiel aanmaken en autoriseren voor muterende workflow - AFAS Help Center

Daarna verwacht ik dat je deze kunt koppelen in de Pocket of op InSite.

Profiel dat gebruikt wordt is ‘aanmaken verlofaanvraag’. Als ik daarop klik zie ik bij context ‘Verlof’ staan. Als ik daar onderhouden klik is ATV geen keuzemogelijkheid.

Hoi Jaap,

Als je op onderhouden klikt bij de context krijg je bovenin de verschillende contexten en onderin een lijst met velden. Het veld met label “type verlof” is waar de verschillende verlofsoorten bij elkaar komen. Deze zal waarschijnlijk een filter of voorkeurwaarde hebben.

Afhankelijk van wat je vervolgens wil doen kun je het mogelijk maken om in dit veld anders te vullen.

Wil je het binnen 1 profiel houden dan moet het veld zichtbaar gemaakt worden (en wijzigbaar).
Wil je een apart profiel toevoegen dan volg je de stappen uit mijn voorgaande reactie om een profiel toe te voegen. Hierin voeg je dan een nieuwe context toe en daarin doe je de aanpassing.

Een derde optie is dat ik je helemaal verkeerd begrijp en dat je in het veld dat ik rood gearceerd heb helemaal niet zou kunnen kiezen voor ATV; Dan staat het type verlof waarschijnlijk geblokkeerd.

In ‘velden’ kan ik inderdaad de voorkeurwaarde wijzigen naar ATV

Betekent dit dat een extra vakantieveld aan moet maken bij veldinstellingen context, want als ik deze wijzig raak ik zeker de huidige voorkeurwaarde kwijt?

Staat ook nog een ‘veldinstelling’ die op verplicht staat

Concreet betekent dit dat je het volgende moet doen:

1. Maak een nieuw profiel aan via algemeen / in- en outsite / profiel > actie “nieuw”
  2. Vul bij Naam iets van ATV verlof, bij type verlofaanvraag (11); laat soort en type portal staan op aanmaken en InSite portal
  3. Kies bij workflow dezelfde workflow als bij het profiel voor gewoon verlof gekoppeld staat.
  4. Kies bij beoordelingsprofiel hetzelfde profiel als bij gewoon verlof gekoppeld staat.
  5. Open nu het nieuw aangemaakte profiel
  6. Klik op “onderhouden” bij context.
  7. Klik op “nieuw”
  8. Kies bij omschrijving iets van ATV verlof, kies bij gebaseerd op de bestaande context voor verlof.
  9. Pas nu het veld "type verlof’ aan door erop te dubbelklikken en jouw ATV verlof te kiezen.
  10. Sluit het scherm waarin je nu zat door op escape te drukken
  11. Koppel jouw nieuwe context in het profiel door deze te selecteren onder het kopje “context”. Je doet dit door de dropdown naast onderhouden aan te klikken.
  12. Koppel het profiel in de pocket app; plaats eventueel de profielpagina op insite(als je een profielkeuze pagina al op insite hebt is dit automatisch gedaan).

Hou er rekening mee dat het aanmaken van een profiel ongeveer 5 minuten publicatietijd vraagt van InSite; tot die tijd zie je het profiel nog niet op InSite of kun je een gekke foutmelding krijgen.

Het InSite stuk is zodanig afhankelijk van de bestaande inrichting dat ik niet specifieker kan zijn helaas.

1 like

Thanks. Ik ga hiermee aan de slag.
Vraagje: na punt 9 neem ik aan dat ik op moet slaan en pas daarna punt 10 escape
Of is die escape een bewust iets zodat ik niet op sla?

Er is in dat scherm geen opslaan knop dus je moet eruit via escape! :wink: Ik heb het stappenplan zo correct mogelijk uitgeschreven en deze manier van eruit gaan is zodanig uniek dat je er anders op vast zou lopen.

Haha das op zich een goede reden. Thanks voor alle hulp!

Graag gedaan! Ik ben benieuwd of het zo lukt!

Het is gelukt, dank je wel :slight_smile:

Klasse! Fijn om te horen :slight_smile: