Goedemorgen, er is mij de vraag gesteld of we op Insite een bezettingsoverzicht kunnen tonen over de afdelingen heen. Nu kun je alleen overzichten raadplegen per afdeling. Het zou mooi zijn wanneer een leidinggevende die meerdere teams aanstuurt dit kan zien in één oogopslag van alle team waaraan hij/zei leiding geeft. Weten jullie of dit mogelijk is?
Hoi Wendy, ik heb deze gepubliceerd: https://xxxxx.insitetest.afas.online/medewerker-bezettingsoverzicht-per-oe-ess
Hierbij zie ik de bezetting van iedere medewerker die onder dezelfde leidinggevende valt. Is dit wat je zoekt?
hoi Vincent, dank je. Deze zie ik niet terug om toe te voegen op het MSS portaal. De type pagina is wel geactiveerd in de site, jij nog een idee hoe dat kan?
kun je vanuit die per OE alle medewerkers tegelijk zien of moet je dan nog steeds de afzonderlijke OE’s aanklikken?
Zojuist ook even bij een collega gekeken die mensen onder zich heeft. Wat hij/zij dan kan zien is namelijk de bezetting van zijn/haar directe collega’s én van de collega’s die binnen de OE onder hem/haar vallen.
Je voegt deze toe als onderdeel van een bestaande pagina. Op de plek van de x-tekens hoort je eigen administratienummer te staan.
Ok en in het geval van meerdere teams?? Moet je die dan wel steeds selecteren? Of zie je een totaallijst?
Hoe dit bij meerdere teams te splitsen weet ik zelf ook niet precies. Ik moet trouwens bekennen dat de pagina die ik noemde door mij gebruikt is door een ander daarin toe te voegen. Dus het onderdeel heet: “Bezettingsoverzicht (ingelogd)”.
Onderstaand hoe dit er bij ons uit ziet.
Dank je Vincent! Hier kan ik wel wat mee.
Groet Wendy
Het blijkt dat er geen bezettingsoverzicht is waarbij een leidinggevende ál zijn/haar medewerkers kan zien. Zo hebben we dus een leidinggevende met 1 subafdeling daaronder (die is te zien), maar de afdeling daaronder kan deze leidinggevende weer niet zien.
Omdat het pagina’s zijn van het gedrag “Tonen” kan ik dus niets zien aan filters, maar weet iemand of er een overzicht is met de bezetting van alle medewerkers die in dezelfde of onderliggende laag (van de betreffende leidinggevende) zitten?
Voor het bezettingsoverzicht totaal staat ook een wens open:
https://idee.afas.nl/ideas/HRM-I-25
Wellicht is het mogelijk om het met een analyse in te richten?
Hoi Gijs,
Dank voor het delen van deze wens, ik heb direct ook mijn stem hierop uitgebracht en collega’s gevraagd om hier ook op te stemmen. We hebben het nu als een cockpit uitgebracht, maar die werkt vanuit Excel en filteren in de cockpit zoals Excel dat natuurlijk wél toestaat is niet mogelijk.