ik ben op zoek naar een standaard document / draaiboek met een stappenplan voor de implementatie van AFAS ERP binnen een middelgrote organisatie.
Hierbij wil ik HRM en Payroll buiten beschouwing laten; de focus ligt dus op de ERP-inrichting (bijv. Finance, Projecten, Inkoop, Verkoop, Workflow/Procesinrichting, etc.).
Heeft iemand een voorbeeldopzet beschikbaar waarin per fase ook een urenindicatie of globale tijdsinschatting is opgenomen?
Bij voorkeur ontvang ik dit in een Excel-format, maar een Word/PDF-template is ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Robert
Hoi Mischa, dit is idd een heel mooi document wat mij al verder helpt. Wellicht dat er ook nog een document in de omloop is waar de onderdelen afzonderlijk worden uitgewerkt met een tijdspad daarbij.
Maar nogmaals dit is al een mooi document om verder op te borduren
Geen dank!
Bij implementaties gebruiken we vaak SIMPLR van AFAS. Dit is hun projecttool en i.c.m. de documentatie die op klant.afas.nl staat, wordt een implementatie geleid. Heb je daar al eens gekeken? Daar staan alle deelonderwerpen uitgesplitst in logische volgorde. Wellicht kun je daarop voortborduren.