Geen reiskostenverg. op thuiswerkdagen

Wij zijn opzoek naar een manier om te zorgen dat onze medewerkers geen reiskostenvergoeding krijgen op de dagen dat ze thuiswerken. (flauw he)
Nu weten we wel waar we de thuiswerkdag invullen, maar de lastigheid zit hem erin dat we te maken hebben met wisselende roosters waarbij de ene week op een bepaalde dag wel thuis gewerkt wordt en de andere week op kantoor. Kan je dit in profit inrichten? Of blijft de functionaliteit van Profit steken bij 1 week? Onze Afas partner heeft ook nog geen kant en klaar antwoord.
Bedankt alvast voor de reactie(s).

Hoi Saskia,

De standaard van AFAS biedt hiervoor geen optie vrees ik. Het zou inderdaad nodig zijn om in de roostercyclus dan een dag als thuiswerkdag te markeren.
Er zijn wel partneroplossingen die hier eea. in doen; bijvoorbeeld de declaratieoplossing van OrangeCubes is één van de beste die je hiervoor kunt gebruiken.

De hele casus die je beschrijft blijft een vervelende merk ik bij veel bedrijven. Deel 1 is het bepalen wie wanneer thuiswerkt en deel 2 is toezien dat die afspraak ook echt gehanteerd wordt.

Omdat deel 2 erg moeilijk op te lossen is zie ik toch vaak gekozen worden voor een oplossing waar op declaratiebasis gewerkt wordt óf de vergoeding veralgemeniseerd wordt.