Maandelijks boeken we in Profit de loonjournaalpost. Deze wordt gecomprimeerd geboekt op grootboekrekening en kostenplaats. Is het in Profit mogelijk een overzicht te genereren waaruit blijkt uit welke looncomponenten de boeking van de loonjournaalpost is opgebouwd (inclusief bedragen), denk aan een menu of wellicht dat hier tips zijn voor een goede analyse.
We zijn hiernaar op zoek, omdat in onze loonjournaalpost bedragen op een balansrekening worden geboekt, die daar vervolgens ‘blijven hangen‘ en doordat dit gecomprimeerd (verdicht) wordt missen we het gewenste detail.
Omdat ik zelf niet een boekhoudkundig expert ben hoop ik dat er iemand uit deze nuttige community is die me (ons) hierin kan adviseren o.b.v. kennis en ervaring. Alvast heel erg bedankt!
Ik ben niet echt een Finance-goeroe… Maar ik ga toch een poging doen!
Wellicht dat je vooruit kunt met de Journaalpostenanalyse. HRM/ Payroll/ Salarisverwerkingscockpit/ Selecteer de gewenste regel en kies 5.Output. Daar kun je de Journaapostenanalyse openen.
Kies bijvoorbeeld per werkgever. Je ziet dan alle grootboekrekeningen en de bedragen. Als je dubbelklikt op een van de regels krijg je een overzicht van de medewerkers en looncomponenten die de journaalpost vullen.
Je hebt met je antwoord mij de goede richting in gestuurd Ik bleek ook nog onvoldoende autorisatie te hebben (ook al heb ik een NDA getekend) ben ik natuurlijk wat terughoudend ogv payroll.
Uiteindelijk lijkt onderstaande route de meest geschikte te zijn.
HRM → Payroll → Overzicht → Journaalpostanalyse
Selecteer de betreffende werkgever
Selecteer de betreffende periode
Kies uit:
Journaalposten inclusief TWK gestart vanuit deze periode of
Oorspronkelijke journaalposten van deze periode of
TWK-journaalposten gestart vanuit deze periode
Afhankelijk van de keuze selecteer je vervolgens “Per werkgever”
Voer de betreffende journaalpost in → enter → bevestig door hierop te dubbelklikken
Resultaat: Overzicht over deze periode, deze werkgever van deze journaalpost met hieronder vallende componenten