Onboarden flow starten vanuitstamkaart - veld bestemming onder afstandsberekening

Vraag: Bij gebruik van de nieuwe flow onboarding stuit ik op het volgende… Het veld bestemming onder afstandsberekening moet in de eerste stap worden gevuld… Maar deze doet dan niets omdat het adres van de sollicitant dan nog niet bekend is, daar de aanvullende gegevens pas na die tijd worden uitgevraagd…

Lopen meer mensen hier tegen aan?

Pas toevoegen tijdens het beoordelen gaat wel maar dan word er geen afstand berekend, en dus geen looncomponent geboekt?

Wij werken met meerdere locaties, dus het veld is niet standaard te vullen…

Wie heeft hier de oplossing voor?

Ik hoor het graag!

Nu ben ik inmiddels wel zover dat deze na insturen, op de beoordelen pagina word overgenomen…

Geen adres op de aanmaakpagina, maar wel bestemming die gevuld kan worden. Top dacht ik.

Echter gaat de bestemming op blanco wanneer de aanvullende gegevens zijn ingestuurd.

Deze is natuurlijk wel weer aan te passen maar dit is niet wenselijk.

Wie o wie wil hier eens met mij over sparren? Wat zie ik over het hoofd? :thinking:

Heb van alles al geprobeerd met instellingen overnemen en voorkeurswaardes aan en uit maar niets lijkt te helpen…

Hi Birgit,

Ik heb zojuist het volgende in de releases van Profit 5 gevonden:
Afstandsberekening bij aanvullen gegevens

Met de functionaliteit Onboarden levert de sollicitant zijn adresgegevens later aan door middel van Aanvullende gegevens. Hierdoor vindt er geen afstandsberekening plaats tijdens het onboarden van een nieuwe medewerker.

Vanaf Profit 5 komt hier verandering in! We introduceren namelijk de mogelijkheid om de woon-werk afstand te berekenen bij het registreren van het adres via aanvullende gegevens. Hierbij kan er gekozen worden tussen de snelste of kortste route. Om de afstandsberekening te maken, maak je gebruik van het nieuwe communicatieprofiel Google Maps API.

Let op: om dit communicatieprofiel te gebruiken, moet de Google Maps Routes API geactiveerd worden in Google Cloud Console. Wil je meer weten over het activeren? Klik dan hier

Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem?

Groeten Wouter

@WouterDijkstra die had ik ook gelezen! Hopelijk is dat de oplossing! Moet nog even kijken hoe ze dit bewerkstelligen. AFAS support had het er over dat het opgelost zou worden in profit 6, maar hopelijk bied profit 5 al de oplossing :muscle::crossed_fingers:

1 like