Ik ben benieuwd wie er allemaal al gebruik maakt van de nieuwe UpdateConnector HrOnboarding en wat jullie ervaringen zijn; wat gaat er goed, wat gaat er niet goed of zou je anders willen zien, waar liepen jullie tegenaan en hoe hebben jullie dit opgelost?
Achtergrond:
Op dit moment loopt onze werving & selectie niet via Profit, maar via Ubeeo. We maken wel vacatures aan in Profit, als er een kandidaat wordt aangenomen wordt er een sollicitatieworkflow aangemaakt in Profit via de UpdateConnector HrCreateApplicant. Het liefst zien we dat er direct een onboarding workflow wordt opgestart.
We zijn er echter achter gekomen dat Profit een dubbele sollicitant/persoon aanmaakt in geval van her-indienst. Je kan op een later moment (op de beoordelen pagina) wel de sollicitanten samenvoegen, maar de nieuw aangemaakte sollicitant blijft bestaan en zal je nog moeten verwijderen.
Ook heb ik op de wensenlijst van AFAS gezien dat het niet mogelijk is om het veld Organisatorische Eenheid op de sollicitant te vullen via de UpdateConnector HrOnboarding (kan wel via HrCreateApplicant).
Mochten hier al (creatieve) oplossingen op zijn bedacht, hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Robin Veerman
1 like
Hi Robin,
Afhankelijk van de gegevens die je invult maakt AFAS inderdaad wel/niet een nieuwe sollicitant aan. Dit hangt af van de slimme matching die plaatsvind. Meer hierover vind je in het volgende AFAS help artikel: Slimme matching AFAS
Waar je met de Onboarding connector wel goed moet opletten is dat je al via je de koppeling met Ubeeo de contractgegevens moet doorsturen naar AFAS of je profielen zo inrichten dat er een standaard voorkeurswaarde wordt ingevuld in deze velden. Deze velden zou je dan in AFAS weer moeten aanpassen.
Als je in Ubeeo alle contractgegevens kwijt kan om mee te sturen naar AFAS dan kan je zeker een Onboarden workflow opstarten, maar mochten deze gegevens daar nog niet in staan, dan raad ik je aan om het huidige proces te behouden door alleen een sollictatie workflow aan te maken. Door het Onboarden handmatig op te starten voorkom je het risico op fouten in de contractgegevens aangezien deze nog leeg zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Dijkstra
Hi Wouter,
Bedankt voor je reactie!
Bij het handmatig opstarten van Onboarding krijg je vóór het aanmaken inderdaad een melding o.b.v. slimme matching en kun je ervoor kiezen om een bestaand persoon te kiezen.
Als er een overeenkomstig persoon is gevonden en je maakt gebruik van de onboarding connector, krijg je die melding echter niet vóór het aanmaken. Er wordt dus een dubbele sollicitant en persoon aangemaakt. Later in het proces krijg je de melding alsnog en kun je de sollicitanten samenvoegen, maar op dat moment is er wel al een sollicitant en persoon aangemaakt.
Dit heeft AFAS aan ons bevestigt, maar is voor ons niet wenselijk. Ik vrees daarom dat de onboarding connector voor ons geen uitkomst biedt, tenzij er nog slimme manieren zijn om de dubbel aangemaakte sollicitanten en personen te verwijderen (via bijv. een U-turn of een andere RPA-tool).
Met vriendelijke groet,
Robin Veerman
Beste Wouter en Robin,
Ook wij maken gebruik van een andere applicatie dan Profit voor onze sollicitanten.
Op dit moment heb ik een werkende koppeling tussen beide systemen op basis van de updateconnector HrOnboarden.
In de HrOnboarden stel je de profielen zoveel mogelijk in en kan je de data overschrijven met de gegevens vanuit je xml/json.
Je kan in je OnBoarden connector ook de Organisatorische eenheid kwijt.
Je kan ook een Onboarden starten op basis van een bestaande medewerker. Daarvoor moet de xml/json iets anders opgesteld worden.
Je zou eventueel op basis van de foutmelding die Profit terugggeeft bij het insturen van een bestaande medewerker daarna een update op de medewerker kunnen insturen.
Ik hoop dat je hiermee wat verder kan.
Groeten,
Richard van Schie