Sollicitatie met portaltoegang: Fout. ‘Het verzenden van de e-mail voor portaltoegang is niet mogelijk

Hallo,

Ik begreep dat je vanaf profit 3 de mogelijkheid hebt om de condities die in de workflow sollicitatie zijn opgenomen te vervangen door de speciale actie: ‘Sollicitant en portaltoegang bijwerken’. Op die manier hoef je niet langer condities in te richten die controleren of het gaat om een bekende sollicitant, bestaande medewerker is of dat het gaat om een nieuwe sollicitant. Nou heb ik deze speciale actie toegevoegd (zie bijlage 1) maar als ik vervolgens een sollicitatie instuur dan krijg ik de volgende melding:

‘Het verzenden van de e-mail voor portaltoegang van sollicitant Test, van de (Freekj) (1001613) is niet mogelijk. De persoon heeft geen toegang tot afgeschermd deel portal(s)’

Als ik in persoonskaart kijk, zie ik inderdaad dat het afgeschermde deel portal vinkje uitstaat. Echter wil ik dat als een sollicitant solliciteert dat hij automatisch toegang krijgt tot het sollicitanten portal. Heeft een van jullie idee wat er precies misgaat?

Alvast bedankt!

Freek van de Ven

1 like

Hoi Freek,

Gaat dit om een bekende sollicitant of een nieuwe? Als ik een nieuwe sollicitant aanmaak staat het vinkje namelijk wel aan. Alleen, krijg ik de foutmelding dat er geen Portal is gekozen bij de sollicitatie…

He Mark,

Het ging om een nieuwe sollicitant. Echter toen ik de dag erop nogmaals solliciteerde werkte het wel naar behoren. Het probleem lijkt nu verder opgelost te zijn. Ik denk dat er iets misging in de synchronisatie met Afas.

Bedankt nog voor het meedenken!

Groeten,

Freek

Hoi Freek,

Wij hadden dezelfde ervaring. Vanuit AFAS kregen we de volgende reactie:

1. De actie moet op intern en extern;
  2. De instuurder moet gekoppeld zijn als workflowbestemming in de taak die vóór de actie zit.

Hierna werkte het bij ons wel.

Groet,
Niels

2 likes