Toegang tot sollicitatieportaal

Hallo,

Wij zijn bezig met onze gehele sollicitantenreis (vanaf vacature plaatsen tot en met onboarden) te optimaliseren en dus opnieuw in te richten. Nu is de wens van onze HR-afdeling dat de sollicitant pas een account voor het outsite-portaal (sollicitatieportaal) hoeft aan te maken als de sollicitant ook daadwerkelijk in dienst komt, dus pas voor de actie Aanvullende gegevens aanleveren.

Deze keuze heeft volgens mij echter wat beperkingen:

• Sollicitant kan status sollicitatie niet inzien
  • We kunnen geen gebruik maken van de workflow voor het uitnodigingen van een sollicitant

Twee vragen:

1. Kloppen deze beperkingen of zijn er mogelijkheden om die te omzeilen?
  2. Hoe gaan jullie hiermee om, wanneer geven jullie een sollicitant toegang tot het portaal?

Alvast dank voor jullie antwoorden, ik kan in SIMPLR en de AFAS help geen goede uitleg vinden over de gevolgen van wel of geen portaltoegang verlenen tijdens het sollicitatieproces.

Groeten,
Kim

Hoi Kim,

“Nu is de wens van onze HR-afdeling dat de sollicitant pas een account voor het outsite-portaal (sollicitatieportaal) hoeft aan te maken als de sollicitant ook daadwerkelijk in dienst komt, dus pas voor de actie Aanvullende gegevens aanleveren.”

ik neem aan dat er een drempel ervaren wordt als er een wachtwoord gemaakt moet worden? Of speelt er iets anders?

Deze keuze heeft volgens mij echter wat beperkingen:

• Sollicitant kan status sollicitatie niet inzien
  • We kunnen geen gebruik maken van de workflow voor het uitnodigingen van een sollicitant

Twee vragen:

1. Kloppen deze beperkingen of zijn er mogelijkheden om die te omzeilen?

2. Hoe gaan jullie hiermee om, wanneer geven jullie een sollicitant toegang tot het portaal?

3. Ze kloppen; met betrekking tot de status valt dit nog wel op te lossen door vanuit de workflow de mail te sturen. Het uitnodigen (als je de afspraak wil bevestigen via de flow) kan niet inderdaad.

4. Ik geef direct toegang tot de portal en heb in de uitnodiging + site een duidelijke uitleg van hoe alles werkt staan.

1 like

Hallo Robert,

Hartelijk dank voor de reactie.

De drempel is inderdaad dat er een wachtwoord aangemaakt moet worden en dit sollicitanten zou afschrikken. Ook gaat/ging het nog weleens mis met dat het sollicitanten niet lukt om in te loggen. Niet al onze sollicitanten zijn even digitaal vaardig.

Ervaren jullie hier moeilijkheden mee of is de instructie voldoende?

Helder; er komt wel eens een vraag inderdaad maar hoog over hoor ik er niet veel over. N=1 natuurlijk :slight_smile:

Wij geven de sollicitanten ook pas bij het onboarden toegang tot de werkenbij portal.
Vanuit de workflow informeren sollicitant sturen wij de gewenste uitnodiging(en) en/of communicatie naar de sollicitant (berichtsjabloon).

1 like

Hallo Dimphy, ben je zeker dat deze berichten aankomen? in de workflow moet je een bestemming kiezen, ik vermoed dat je als bestemming ‘gebruikers van taak (portalgebruikers)’ kiest? Als ze de portaltoegang nog niet hebben, gaat deze bestemming dan wel bereikt worden? :thinking: