Ik wil de functionaliteit aanbieden dat verantwoordelijken van de vacature ook via InSite een sollicitatie kunnen toevoegen. Echter stuit ik dan op de volgende foutmelding bij het versturen van de e-mail portaltoegang:
Het verzenden van de e-mail voor de portaltoegang aan Tester (804047) is niet mogelijk.
Het betreft een interne sollicitatie.
Van deze sollicitant is niet bekend welke OutSite-portal gebruikt wordt.
Ik kan helaas nergens iets vinden over deze foutmelding en weet daardoor dus niet hoe ik dit kan oplossen. Hebben jullie een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Misschien een gekke vraag maar heb je in het onboarden profiel wel de optie aangezet voor het aanmaken van Portal toegang. Zou je een stukje van je flow kunnen laten zien die dan gebruikt wordt?
Hoi Mitchel,
Ik zit op dit moment nog niet in het Onboarden proces, dit is puur voor de sollicitatie vast te leggen zodat de sollicitant op dezelfde manier meegaat in de selectie als andere sollicitanten. Dus wanneer er een afspraak ingepland wordt, dat de sollicitant dan meteen portal toegang heeft.
Ik heb het inmiddels al ingestuurd bij AFAS en ook reactie ontvangen dat het niet mogelijk is om dit in één keer te regelen wanneer je een sollicitatie via Insite toevoegt. Er moet een handmatige actie opgestart worden met type dossier Portaltoegang sollicitant (-164). Helaas dus redelijk omslachtig.
Ah dat is jammer. Kan je dan niet verwijzen naar de “outsite” pagina om de sollicitant gegevens in te voeren? Wij gebruikte voorheen die optie om wel iemand al aan te melden terwijl wij nog niet de Werving en Selectie module gebruikte.