In het kader “nee heb je en ja kun je krijgen” ben ik benieuwd of er wellicht concollega’s zijn die een mooi stappenplan hebben (naast hetgeen AFAS via SIMPLR deelt) om het onboarden in te richten?
Verder ben ik ook benieuwd of degenen die dit al achter de rug hebben de inrichting parallel hebben gedaan én of er een andere Outsite-omgeving voor is aangevraagd voor het testen.
Jullie antwoorden zou ik enorm kunnen waarderen, maar ik weet dat er voor AFAS en AFAS-partners een verdienmodel aan gekoppeld zit. We maken ook gebruik van een AFAS-partner, maar ik denk dat het goed is om hier ook nog even het net op te halen. Thanks
Ik ga hier mee beginnen in april en ben van plan om naast de SIMPLR documentatie het wiel opnieuw uit te vinden. Als oud AFAS consultant (bij AFAS) heb ik wellicht wat inzichten maar een sparringspartner zou ik wel waarderen. Wellicht kunnen we hier samen optrekken in een niet commerciële samenwerking?
Niet helemaal wat je vroeg maar misschien nog beter?
Dat zou ik zeer kunnen waarderen. Mijn mailadres is vgooren@inthergroup.com. Zelf heb ik ook e.e.a. gemaakt ter voorbereiding, maar ik heb geen ervaring met een dergelijk project op deze schaal. Alle hulp is dus welkom!
Ik hou me van harte aanbevolen voor alle informatie en tips/trick om hier mee aan de slag te gaan. We gaan eind mei over en moeten nog veel voorbereiden.
Hoi Ingrid,
zou je mij deze wellicht ook kunnen mailen? kris.hanegraaf@oostendorp-autogroep.nl
ben benieuwd naar wat je gemaakt hebt. Wij zijn hier al even mee bezig maar het is nog niet echt een gestructureerd proces.
Groetjes Kris
Dank voor je voorstel. Wij hebben een AFAS-partner gevraagd met ons samen de inrichting te gaan doen. Mocht er goede documentatie uit komen die gedeeld kan worden zal ik dat niet nalaten. Aangezien ik zelf sinds ik (nu 2,5 jaar) met AFAS ben gaan werken naast AFAS ook nog nooit iets met HR-zaken te maken had is voor mij de basis voor nu even het belangrijkste en is een andere inrichting o.b.v. ervaring in deze setting voor mij nu even niet wenselijk, maar je voorstel wordt wel gewaardeerd en wellicht dat het op andere vlakken wel een goed idee is!
Het ziet er een beetje naar uit dat de deadline van Profit 6 voor onze inrichting érg krap gaat worden. Heeft al iemand misschien wat te horen gekregen vanuit AFAS wat er gebeurd wanneer de omzetting niet tijdig gedaan wordt?
@Vincent Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Wij hebben nu nog een vacature open staan voor recruiter en het zou fijn zijn om met hem of haar hierin op te trekken om de workflow Sollicitatie op Onboarden aan te laten sluiten.
@Vincent Volgens mij is AFAS daar vrij duidelijk over geweest. In het ticket wat AFAS naar elke organisatie heeft ingediend, staat de volgende tekst: Vanaf Profit 6 (zomer 2025) kun je geen gebruik meer maken van de workflows voor in dienst, herindienst en sollicitant in dienst. Daarom is het belangrijk dat je op tijd overstapt op de nieuwe workflow Onboarden.
Dus volgens mij is er geen andere keuze, dan overzetten naar Onboarden Hooguit kan je de installatiedatum van Profit 6 wat op proberen te schuiven.
Hoi Arwin, dat is inderdaad wat ze aangeven. Wij gaan het inrichten met een consultant en die kan pas eind juni vandaar mijn punt van zorg.
We hebben echter ook ervaren dat uren schrijven op basis van projecten 2 jaar geleden moest stoppen, waardoor we toen zijn geswitched naar Matrix uren schrijven. Nu merkte we dat deze “oude” manier van uren schrijven nog steeds bestaat (maar niet meer ondersteund wordt).
Uiteraard streven we er naar om dit alles (liefst ruim) voor de overgangsdatum ingericht te hebben.
Wil je mij deze wellicht ook toesturen op hsboer@aaabee.nl?
Wij gebruiken op dit moment ook nog de oude profielen, maar zullen dus, gezien de communicatie van AFAS over moeten.
Wij werken als accountantskantoor voor veel verschillende branches/CAO’s, ed, ook in combinatie met Payroll Cloud.
Dus voor ons wordt dit ook wel een uitdaging verwacht ik.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Is het een idee om de Excel sheet via een link naar Excel online te delen?
En let op. Voor iedereen die heeft gereageerd:
Jullie delen je mailadres. De community is openbaar, waardoor je mailadres nu ook openbaar is. Heb je dit liever niet? Pas dan je reactie aan.
AFAS biedt sinds deze week een gratis zelfstudie aan voor het inrichten van het nieuwe Onboarden. Heeft er misschien al iemand voorkennis over het inhoudelijke hiervan (m.a.w. helpt het je echt)?
Er wordt namelijk gezegd dat je dit gewoon op productie kunt inrichten, dat voelt voor mij wel een beetje tricky aan namelijk, vandaar de vraag. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën of ervaringen hiermee!
Hoi Vincent, ik heb de zelfstudie doorlopen en dit kun je prima op productie inrichten.
Als je het spannend vindt, kun je altijd nieuwe contexten maken en deze koppelen, zo raakt niets de huidige inrichting.
Je kunt het eerst autoriseren voor alleen de rol van Applicatiebeheer. Zo kun je de pagina’s opmaken. Het testen zou ik wel in de testomgeving doen. Maar om sommige pagina’s te kunnen opmaken, zul je wel moeten in productie ;-).
Dankje Charlotte, ik kan een heel eind wel inrichten inderdaad iom onze HR-afdeling. Het stukje outsite daarentegen vind ik vooral lastig, want dit kan niet op onze testomgeving getest worden omdat we daar de mailing uit hebben staan en we deze ook niet zondermeer aan willen zetten.
Wat je zou kunnen doen om OutSite in de testomgeving te testen is gebruikmaken van mailtrap, deze ondervangt alle mails, maar laat wel zien wie de geadresseerde is van de mail.
Een andere optie is om de mailserver aan te zetten, maar geplande taken en signalen uit te zetten. Als je dan nog het Onboarden voor jezelf of een collega instuurt zal alleen diegene mails ontvangen. Ook hierbij kan je er eventueel voor kiezen om gebruik te maken van temp-mail voor een tijdelijk e-mailadres. Vergeet niet om de mailserver direct te deactiveren nadat je klaar bent met testen.