Ik ben even benieuwd hoe jullie bij bijv. HR ingeregeld hebben dat ze inzicht hebben in de taken die nog bij HR openstaan en de mdw/leidinggevende/sollicitant etc? Koppel je dit aan de statussen die je consenquent doorvoert in alle workflows?
Bij HR hebben wij voor de HR medewerkers zelf het bekende “mijn taken” overzicht.
Daarnaast hebben we Werving en Selectie een los tabje gemaakt, omdat hier heel veel verschillende taken in zijn die in de lijst zichtbaar blijven hebben wij deze keuze gemaakt.
Om als HR medewerker zicht te houden op het inzien waar de door jou ingestuurde taak staat werken wij inderdaad met alle workflows met statussen, deze hebben we zelf toegevoegd.
Wij gebruiken hiervoor ook weer een overzichtspagina waar je al jou ingestuurde taken kan zien, hierop bouwen onze HR medewerkers zelf filters zodat ze makkelijk kunnen schakelen tussen wat ze willen zien.
Wij zijn nu bezig met kijken naar de mogelijkheden van een “Alle taken” overzicht uitesplitst op de bedrijven waar je als HR recht op hebt.
Wij werken vanuit een Holding met verschillende BV’s elk weer met eigen HR medewerkers die inzicht nodig hebben.
Wij hebben een analyse voor inzicht en op insite een overzicht met alle hr taken waarin dingen opgezocht kunnen worden. W&S heeft eigen pagina gekregen om beetje overzicht te houden en daar hebben we overzichten o.b.v. statussen.
dank je wel. Ik loop er nu tegen aan dat ik als applicatiebeheerder veel meer taken zie onder taak voor medewerker dan de collega’s van HR. Als ik de collega’s van HR dan workflowtaakmanager maak zien ze wel weer meer. Werken jullie ook op deze manier? Of is dat noodzakelijk om ze per workflow dan workflowtaakmanager te maken om het inzicht te krijgen in de verschillende bakjes?
wij hebben een aparte groep workflowmanagers, maar de mensen in die groep moeten daar wel mee om kunnen gaan. in insite hebben we een apart overzicht met alle taken voor workflowmanagers, dus dan kunnen ze daar veel opzoeken en ingrijpen of meekijken. Voor werving en selectie is echt aparte pagina gemaakt waarbij alle flows op verschillende tabbladen - naar stap in proces - terug te vinden zijn. En daar is een totaal overzicht van alle workflows nog om zaken op te zoeken. Alle taken in die workflows zijn zichtbaar voor groep W&S en al deze taken zijn uitgefilterd bij de “gewone” mijn taken.
Mijn HR collega’s zijn geen workflowtaakmanager, dit omdat ze hiermee ook acties kunnen kiezen in de workflows en dat bij ons geen wenselijk iets is.
Onze Hr medewerkers zien in een speciaal overzicht de taken die zij hebben ingestuurd.
Goed om te weten is dat in onze holding de workflows bijna allemaal beginnen bij een HR officer die dus ook zelf de voortgang in de gaten houd en hierdoor de workflow kan volgen via dit overzicht.
Volgens mij is dit ook een bestaande pagina vanuit AFAS.
Mijn taken overzicht word echt gebruikt voor de taken die bij de HR office staan bij ons dus de taken die je moet uitvoeren.
Ik ben momenteel zelf ook bezig met onderzoeken hoe ik een beter overzicht van alle openstaande taken kan creëren voor de HR afdelingen zodat ze alle openstaande taken boor hun bedrijf binnen de holding kunnen zien, helaas heb ik nog geen oplossing gevonden (ook niet met een consultant van AFAS).
Wij maken gebruik van overzichten die we dan gesplitst hebben in taken voor HR admin en taken monitoring (op basis van status). HR admin heeft recht op alle taken in de workflows die voor hen van belang zijn (ze moeten dan inderdaad wel weten wanneer er wel of geen actie vanuit de HR admin wordt verwacht - middels de status)
Op het portaal voor HR heb ik dezelfde overzichten (taken voor HR admin) zo klein gemaakt, dat zij alleen het onderwerp en aantal openstaande taken in die weergave zien (afb 1). Als ze daarop doorklikken komen ze op de pagina waar ze dus de taken zien + de taken monitoring (afb 2). Zo zien ze in 1 oogopslag bij welke onderwerpen er nog taken open staan.