Waarde toekennen aan salarisregel

Hoi,

Wij hebben een vrij veld op Medewerker/salaris aangemaakt zodat we per salaris regel de actieve pensioenregeling kunnen vastleggen.

We willen graag op basis van een signaal een workflow laten starten, dat dit vrije veld bij een nieuwe salaris regel automatisch van een waarde voorziet. Echter kunnen we vanuit de workflow geen waarde toekennen aan het bestand medewerker/salaris.

Ik zie hier al dat dat beperkt mogelijk is: Waarde toekennen aan velden in de workflow - AFAS Help Center

De pensioenregeling is per werkgever verschillend en willen we daarom historisch op de contract of salarisregel vastleggen.

Het automatisch (direct bij Onboarden) vullen van het vrije veld met waarde X indien werkgever = Y kan voor zover wij weten ook niet, omdat er relatie / voorwaardelijkheden (als, dan) in te stellen zijn?

Iemand een oplossingsrichting?

Hoi Senz,

Naar mijn weten is wat je vraagt niet mogelijk. Maar: waarom zou je niet de standaard instanties van Profit hiervoor gebruiken: Instanties bij een werkgever - AFAS Help Center? Hierin zit een begin en einddatum én deze waarden kunnen automatisch via de profielen worden bijgewerkt bij onboarden.

Hoi Robert,

Dankjewel voor het meedenken.

Het veld ‘Soort instantie’ is verplicht bij het aanmaken van een Instantie. Alleen is deze tabel niet te onderhouden (althans ik heb hem nergens kunnen vinden :slight_smile: ). Graag zou ik het veld Soort op niet verplicht willen stellen (maar dat kan niet) of een Soort toevoegen. De ‘soorten’ die nu te selecteren zijn voldoen namelijk niet.

Wanneer we de ‘soort instantie’ TKP pensioen zouden gebruiken (we zouden het liefste gewoon de soort ‘Pensioen’ zien), dan geeft dat issues bij het uitdienst melden van medewerkers met deze instantie, omdat pensioen uitvoerder TKP Pensioen het veld ‘Reden TKP’ dan verplicht stelt bij het uit dienst melden (en wij zijn niet aangesloten bij TKP).

We zijn vooral ook benieuwd hoe andere organisaties dit soort zaken per medewerker vastleggen.

HR zou per medewerker dit handmatig kunnen gaan vullen / muteren, maar omdat er wel logica achter zit (als werkgever X dan Y op contract/salaris regel) zou dit te automatiseren moeten zijn, lijkt ons?

Hoi Senz,

Het wat/waarom is me nog niet helemaal helder maar: kun je niet toe zonder waarde toekennen? Als je het dossieritem “werkgeverunieke info” of welke naam je maar wil aanmaakt kun je dit in het dossier van de mdw laten staan. Je kunt hier alle velden in opnemen die je wil. Dan heb je je historie in het medewerkerdossier op een specifiek type ipv op de contract/salarisregel zelf.

Begrijp ik je dan goed dat er één regeling per werkgever is? Is dan de werkgever niet het onderscheidende veld? Waarom zou je dan nog een apart veld willen vullen?