Werkelijke datum gereed instellen via workflow

Hallo,

Op de projectpagina op InSIte heb ik een dropdown met voor iedere projectstatus een optie. Dit zijn allemaal profielen die op hun buurt een workflow starten die de projectstatus aanpast middels “waarde toekennen”. Nu werkt dit prima, en heb ik een mooie audit trial van wie wanneer een project status heeft aangepast.

Nu loop ik tegen 2 dingen aan:

1. In de workflow die het project op afgerond zet, wil ik tevens het veld “werkelijke datum gereed” vullen met de datum van vandaag, maar dat veld is niet beschikbaar bij waarde toekennen. In de gegevensverzameling in stap 1 van de workflow heb ik dit wel toegevoegd en ik kan daar ook controles op uitvoeren, maar een waarde toekennen lukt dus niet. Iemand een suggesties?
  2. Het aanpassen van de project gegevens kan ook via de actieknop “aanpassen” vanuit de standaard in AFAS, daar staat ook de optie projectstatus aanpassen in het blok waar ook de datum velden staan. Als ik probleem 1 niet op kan lossen, kan ik dit blok niet verwijderen en kan de status dus ook buiten de workflow om aangepast worden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Repeterende taken - Rosanne van Dooren - YouTube misschien heb je iets aan deze demo (vanaf minuut 16:25) voor het ophalen van de datum van vandaag.

Hoi Raymond,

Kort gezegd: dit is niet mogelijk. Veel van de AFAS velden zijn niet via waarde toekennen aan te passen.
Projectstatus is hierop een positieve uitzondering helaas…

Je zou voor werkelijke datum gereed een vrij veld kunnen gebruiken en het verder verbergen in de profielen. Volgens mij doet het veld niet zoveel verder.

Alternatief is via powerautomate een connector aanroepen; dat werkt fantastisch.

Hallo Jeroen en Robert,

Dank voor jullie reactie en Robert, bedankt voor de bevestiging, daar was ik al bang voor. Ik voel een AFAS wens aankomen. Mooi dat er alternatieven zijn, maar meta gegevens zou je moeten kunnen aanpassen via standaard functionaliteit lijkt me.

Met vriendelijke groet,