Werkgeversverklaring via Insite

Hoi mede AFAS-kenners en -gebruikers,

We willen de werkgeversverklaring verder gaan automatiseren door deze via Insite aan te laten vragen. Ik merk echter dat het niet mogelijk is om een kopie te maken van het standaard document “[Dossier medewerker] NHG Werkgeversverklaring (Profit)” waardoor ik dus in de workflow ook geen document kan toevoegen.

Verder ben ik eigenlijk benieuwd welk profiel er als basis kan worden genomen voor deze werkgeversverklaringsaanvraag waarbij ook alleen een werkgeversverklaring kan worden gedaan door de instuurder.

Het volledige stappenplan hoeft voor mij dus niet, maar bovenstaande punten zijn wel blocking op dit moment. Wellicht heeft iemand een tip voor me?

Had ik laatst ook. Een kopie van een verklaring uit een ander systeem kan helpen. Ik wil je best een kopie sturen.

Dankje Marco, maar ik wacht heel even een uitvraag bij een partner af, want het lijkt mij ook gewoon een bug bij AFAS te zijn, maar ik zie misschien iets over het hoofd.

@Vincent Ik kan deze template wel kopiëren in AFAS.

Okay, dank voor je reactie. Dan ben ik benieuwd naar de reactie van onze partner. De versie die ik dus niet kan kopieëren is “[Dossier medewerker] NHG Werkgeversverklaring (Profit)” en ik benader deze via de route in Profit: HRM → Uitvoer → Beheer → [Documenten HRM] → [selecteer eerder genoemd document" → Klik op actieknop “3. Kopiëren”.

Ah dan zit hier wat verwarring bij mij. Ik was het rapport aan het kopiëren (HRM → Uitvoer → Beheer → Rapporten Payroll.
Ik heb het even geprobeerd, maar ook het document kan ik kopiëren. Dus ik zou niet weten waarom dit bij jullie niet lukt.
Succes!
Groet Ilse

Hoi Ilse, helaas is dit dus niet goed te testen, want ik was op onze testomgeving bezig (excuus, die context heb ik er niet bij gegeven). Probeer ik het document te kopieëren op de live-omgeving dan gaat het wel. Weer wat geleerd, blijkbaar kunnen documenten op de testomgeving niet zondermeer gekopieerd worden.

Nog aanvullend. Uiteindelijk heb ik een kopie gemaakt op de live-omgeving van het document. Deze geëxporteerd en vervolgens weer geïmporteerd op de test-omgeving. Daarna heb ik alle documentverwijzingen / -koppelingen omgezet en het werkt! Dank voor het meedenken.