Workflow acties verschillen tussen Profit en InSite

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een workflow in AFAS en ik loop tegen iets geks aan waar ik zelf niet helemaal uitkom. Misschien dat iemand dit herkent of weet waar het aan kan liggen.

Het gaat om de workflow Beoordelen aflopend contract (Profit). Er staat nu een taak open om een aflopend contract te beoordelen. Die taak wordt netjes gestart vanuit de workflow, dus dat gaat goed. Alleen: we merkten dat de taak niet automatisch verdwijnt als je bijvoorbeeld het contract verlengt of iemand uit dienst meldt. Daarom wilden we even in de workflow duiken om te kijken of er misschien iets niet goed stond ingesteld.

Maar nu komt het:

• In Profit Workflowmanager zien we de juiste acties staan, mét de goede benamingen en icoontjes.

• In InSite zien de actieknoppen er echter anders uit. Dat is best verwarrend.

• Wat nog vreemder is: als je met de muis hovert over de taak in InSite, dan verschijnen ineens wél de juiste namen en icoontjes (die dus overeenkomen met wat we in Profit zien).

• We hebben ook nog even gecontroleerd of het dossieritemnummer klopt en dat is inderdaad hetzelfde.

• Verder zijn er geen geblokkeerde workflows die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Dus het lijkt erop dat er een soort verschil zit in hoe de workflow wordt weergegeven in InSite en in Profit, terwijl ze wel gewoon aan elkaar gekoppeld zijn.

Ik heb wat screenshots toegevoegd om te laten zien wat ik bedoel:

1. Workflowmanager in Profit

2. De actieknoppen in InSite bij het contract

3. Actieknoppen als je ‘hovert’, die overeenkomen met Profit

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of enig idee hoe dit kan komen? Is dit misschien een instelling of iets dat we over het hoofd zien?

Thanks alvast voor het meedenken! :raising_hands:

(gebruik Ctrl + Zoom om de tekst te zien in de afbeelding) :wink:

Er zijn 2 categorieën voor acties: Workflow en Algemeen (zie workfloweditor Opties - Categorie). De acties in de categorie Algemeen komen in InSite onder Acties. De acties “Contract verlengen”, “Dienstverband afsluiten” en “Uit dienst melden” zijn de standaardacties van AFAS, daar kun je zelf niets in aanpassen. Ik vermoed dat jouw eigen acties van de categorie Workflow zijn en dat dit onderdeel niet getoond wordt op de pagina.

Dank Hetty, dit was de oplossing! De actieknoppen zijn nu zichtbaar in InSite. :grin:

Nog een andere vraag: is het mogelijk om de standaardacties van AFAS niet meer zichtbaar te maken in InSite of kan je hier helemaal niets in aanpassen zoals je zei?

Hoi Hidde, fijn dat het is gelukt! Volgens de informatie in het HelpCenter is dit niet mogelijk. Beoordelen aflopend contract - Help Center Nederland . Bij het gebruik van één van de standaardacties wordt automatisch een nieuw dossieritem opgestart en de workflow aflopend contract afgehandeld. Dat werkt bij ons prima.