Reacties bij dossieritems

Wij hebben een ticketsysteem in AFAS. Nou hebben wij ook een reactieknop en melding naar de klant als er een reactie is gegeven. Nu komt het echter nog wel eens voor dat een medewerker een reactie op intern zet, er een melding uitgaat en deze vervolgens niet leesbaar is voor onze klant. Nu vroeg ik me af of iemand een idee had omdat op te lossen.

Zover ik weet kan je de reactie niet standaard op extern zichtbaar zetten, behalve met een reactiesjabloon. Twee reactie knoppen maken , een met melding en een zonder helpt ook niet ( Dan heb je nog steeds de mogelijkheid om een keuze tussen intern en extern zichtbaar te maken). Een knop met een conditie maken die er een melding uitstuurt is ook geen ideale oplossing, aangezien je maar op 4 momenten de workflowtaken conditioneel kan laten afhandelen.

Hoi Wilco,

Ik heb dit als volgt opgelost;
In de workflow voeg je een conditie toe die kijkt naar de laatste reactie(en checkt of deze extern is); dit doe je door in de gegevensverzameling Dossier bij laatste reactie te filteren op “Reactie zichtbaar (omschrijving)” > extern

Hier kun je een controle in de workflow op bouwen die een melding geeft: let op laatste reactie niet extern zichtbaar.

1 like

Hoi @robert,
Thanks, dat is inderdaad wel een goed idee. Dan hoef je het ook niet via een geplande taak te doen.